štvrtok 15. decembra 2011

LOVE & HATE: Smashbox Photofinish Foundation Primer


Život je niekedy zvláštny. Postaví Vám do cesty ľudí alebo veci, ku ktorým cítite naozaj zvláštny mix emócií. Lásku aj zlosť - a to všetko pekne v jednom balení. Takéto niečo sa občas prihodí aj v mojom svete nekonečného kozmetického testovania a vznikne z toho príbeh, ako tento :)

Smashbox Photofinish Foundation Primer je veľmi obľúbená báza pod make up. Jedna z najpredávanejších. Existuje v niekoľkých variantoch. Ja som si zohnala vzorku klasickej verzie, ktorá má ako bonus ešte aj ochranný faktor SPF 15 a údajne aj anti age efekt. Veru, efekty som zaznamenala, ale trochu iné...


Podklady pod make up používam skôr sporadicky, než pravidelne. Z niekoľkých dôvodov - jednak sa v rámci mojej rannej skrášľovacej rutiny snažím ušetriť doslova každú sekundu, takže čo môžem, to flákam. A druhá, možno ešte podstatnejšia vec - totálna väčšina týchto produktov je založená na silikónovej báze. A to moja pleť neľúbi :( Doslova sa proti tomu búri. Na Photofinish som ale mala zálusk už dlho, tak som si povedala, že to risknem a pôjdem do toho. 

Takže, jedno ráno som vzorku otvorila a naniesla po prvýkrát. Konzistencia je klasicky vosková, ako to u týchto produktov býva zvykom. Aplikuje sa výborne, za pár sekúnd máte pleť pokrytú tenkou vrstvou, na ktorú môžete aplikovať make up. Keď sme už pri tom, primer doporučujem nanášať aj na očné viečko - tiene sa budú ľahšie aplikovať a dlhšie vydržia. Samotná vrstva primeru s mojou pleťou vizuálne nespravila vôbec nič. Samozrejme, bola zamatová na dotyk (silikóny naše drahé, milované), ale nezaznamenala som žiaden efekt farebného zjednotenia alebo rozjasnenia. Trochu znechutene som naniesla make up (Teint Miracle)...a začali sa diať veci! Pleť vyzerala o triedu lepšie, ako bežne (to jest, len s make upom... a to na Teint Miracle nedám dopustiť). Perfektne farebne zjednotená. Skrátka, bola som nadšená! 

Nadšenie mi vydržalo do večera, presnejšie do chvíle, keď som sa začala odličovať. Na pleti sa objavili drobné červené bodky. Podvedome mi to bolo jasné, ale nechcela som si to pripustiť. Takže som na druhý deň ráno primer naniesla znova. A na tretí deň opäť. A večer som musela čeliť katastrofe :( Z malých červených bodiek boli po treťom dni seriózne veľké červené...body? Skrátka, reakcia ako vyšitá. No ale čo som si myslela, keď... pozrite na to zloženie:


Nedalo sa nič robiť, musela som vzorku odložiť a zaobísť sa bez nej. Dva dni. Prejavy zmizli. Jasná správa. A hádajte, čo sa stalo potom? Dala som si ho znova :))) Lebo tá pleť s ním ráno vyzerá tááák super. Lenže tie večery pri odličovaní boli fakt depresívne. To sa nedalo. Ja vyrážky nemávam. A ani mať nechcem. Bodka. 

Toľko moja emotívna story... a teraz také zhrnutie a ponaučenie z príbehu: Photofinish je skvelý produkt. Úplne chápem, prečo patrí k najpredávanejším vo svojej kategórii. Ak Vám silikóny v pleťovej kozmetike nerobia žiadne problémy, choďte do toho. Našetrite si (lebo, lacný teda nie je) a kúpte si ho. Bežná cena za klasické full size balenie je cca 40 dolárov. Ak budete šikovné a trošku sa pohrabete na nete, nájdete si ho lacnejšie - napríklad E bay to istí. Nemusíte hneď kupovať plnú veľkosť, je dostupný aj v menšom cestovnom balení. Vydrží naozaj dlho, veď len jedna malá vzorka vystačila na cca 6 aplikácií. Stačí máličko. 
Ale ak ste na tom ako ja a na silikónové bázy reagujete podráždením a zápalom, ruky preč a hľadajte ďalej niečo, čo bude spĺňať Vaše predstavy a nebudete za lienku bodkovanú. Howk.

A ak ho náhodou máte aj Vy alebo ste ho vyskúšali a chcete sa podeliť o svoje dojmy, som zvedavá! Prípadne ocením tip na nejakú výkonnú bázu bez silikónov, ak o takej viete. Tak šup do komentárov.

Lučiak
photo: smashbox.com & me

no a samozrejme, stále prebieha Benefit giveaway, TU

3 komentáre:

  1. idea podkladových báz sa mi veľmi páči, ale tiež mám problém so silikónmi, nie však červené botky, ale "svrbí" ma z nich pleť. Vôbec sa nevedia zjednotiť s mojou pokožkou a po nanesení mám pocit akoby som mala pleť, medzeru, bázu a make up. Ale skúšala som aj na iných, tie čo mám ja a nesťažovali sa :P. Ale začala som používať od Benefitu Porefection a zatiaľ spokojnosť, ona je síce primárne na pleť s otvorenými pórmi, nie na suchú ale fajn. Trvanlivosť make-upu ale veľmi nepredlžuje.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Túto som ešte nemala a počujem na nu dost chvaly..takze asi ju zaradim na zoznam :-)
    Ja som mala asi pred rokom bazu od Korres a ta bola super. Ich vyrobky su na prirodnej baze..bola bez silikonov..Mala som na nu stastie na ebayi, no mozno sa da kupit aj u nas..mm tu by som si rada zase zohnala..musim zistit :-)

    GIVEAWAY Rimmel Lipstick by Kate

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Takze Korres? Hm, to bude zlozite :) Ale skusim, vdaka za tip!

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár! Komentáre sú moderované.
And one important message for spammers: your comments will never be published :)