utorok, 6. decembra 2011

I Love EBAY IV.



Zdravím Vás. Náladu mám pod psa (som typická obeť nedostatku svetla v tomto ročnom období), ale mám tu na blogu nejaké resty – sľúbila som Vám pokračovanie našej ebay ságy, plus sa mi doma hromadia adepti a adeptky na kozmetické recenzie. Takže resty idem spratať zo stola dnešným postom, v ktorom si dáme ďalšie konkrétne užívateľské tipy. Predovšetkým, ako nájsť na britskom ebay tovar, ktorý Vám predávajúci zašlú aj na Slovensko

Na úvod musím povedať, že za moje cca 4 roky lovenia v týchto vodách sa situácia zlepšila a čoraz viac predávajúcich je ochotných zaslať tovar aj mimo UK, dokonca aj do takých obskúrnych krajín, ako je tá naša :) Keď budete najbližšie na ebay niečo hľadať a budete mať naponáhlo, po zadaní kľúčového slova si v pravom hornom okienku „Sort by“ nad listingom ponúkaného tovaru nastavte alternatívu „price + p&p lowest first“.


Následne sa Vám otvorí malé okno, v ktorom si zvolíte aktuálnu krajinu, v ktorej máte korešpondenčnú adresu (predpokladajme, že Slovensko). 


Systém Vám ako prvé bude zobrazovať aukcie a buy it now formáty, pri ktorých ponúkajú predávajúci aj zaslanie na SK. Budete tak vidieť nie len aktuálnu sumu za tovar, ale aj výšku Vášho poštovného. A teraz jedna zlá správa – z vlastnej skúsenosti môžem potvrdiť, že tie najzaujímavejšie a cenovo najvýhodnejšie kúsky sa nachádzajú  v miestach, kde sa končí zoznam aukcií s kalkulovaným medzinárodným poštovným :/. Ale nevzdávajte to, pokiaľ predávajúci pri zadávaní listingu nedefinoval aj možnosť zaslania do zahraničia, neznamená to, že sa s ním pri troche šťastia nedohodnete pomocou súkromnej správy (súkromné správy máte možnosť zasielať pomocou kliknutia na jeho nick a následne „contact member“). 


Napíšte mu pár milých slov o tom, ako sa Vám jeho tovar veľmi páči, máte oň veľký záujem a plne akceptujete výšku medzinárodného poštovného a je tu šanca 50:50, že Vám vyjde v ústrety a tovar na Slovensko zašle. Vo Váš prospech zaváži aj počet už nadobudnutých pozitívnych hodnotení, teda feedbackov z Vašich predchádzajúcich nákupov. Feedbacky sú vôbec dôležitá vec, ešte sa k nim vrátim neskôr. Samostatnú kategóriu predávajúcich tvoria tí, ktorých na zaslanie do zahraničia neprehovoríte, ani keby čo bolo. Jednoducho, veľa predávajúcich ešte stále zasiela striktne len v rámci UK  a nejaké Slovensko ich absolútne nezaujíma. Keby ste to chceli spraviť tak, ako to robím ja, keď sa mi nechce vopred kontaktovať predávajúceho a jednoducho rovno na aukciu prihodím (nie je to štandardný a veľmi korektný postup, ale v môj prospech hrá cca 200 pozitívnych feedbackov na konte :), pri týchto zásadových predávajúcich sa Vám zobrazí okno s upozornením, že tovar je „not available to Slovakia“. A to je konec, přátelé :( Cesta zarúbaná. Nemárnite čas, utrite slzu a poobzerajte sa po inom peknom kúsku.

A popojedem! OK, predpokladajme, že ste sa stali šťastným výhercom nejakej aukcie. Takže, treba ju uhradiť. Ak máte konto na paypal-e, platba za aukciu alebo buy it now tovar je otázkou niekoľkých minút a jednoduchých krokov. Systém Vás prevedie celým procesom a Vašou úlohou je len zadať autorizačné údaje k platbe. Peniaze budú automaticky stiahnuté z Vášho účtu. Následne Vám na mail prídu nejaké tie ďakovné maily, prípadne informácia o tom, kedy bude Váš tovar odoslaný. Prehľad o tom, za ktoré aukcie máte zaplatiť, ktoré ste už uhradili, komu máte dať feedback za prebehnutú transakciu a pod. nájdete vždy v „My Ebay“ (ak si spomínate, bola o ňom reč minule). 


Pristavím sa ešte pri feedbackoch, teda ohodnoteniach priebehu celej transakcie. Niekoľko všeobecných rád: predovšetkým, buďte milí, chváľte (ak máte za čo) a ak nemáte, pred udelením negatívneho feedbacku sa snažte s predávajúcim komunikovať a vyriešiť veci k obojstrannej spokojnosti. Ak z nejakého dôvodu nebolo niečo v poriadku, napríklad, tovar Vám vôbec neprišiel alebo prišiel poškodený, nebol to originál a podobne, máte právo ho reklamovať. Teda, predávajúci by Vám mal dobrovoľne vrátiť peniaze, prípadne zaslať nový, nepoškodený tovar. Pozor však na to, že vo všeobecnosti platí, že suma za poštovné reklamácii nepodlieha. Ďalej, tovar nemôžete reklamovať z dôvodu, že Vám veľkostne nesedí, nepáči sa Vám farba a podobne... aukcie nie sú zásielkový katalóg. Občas sa nájdu predávajúci, ktorí akceptujú aj takéto dôvody, ale radšej s tým nepočítajte, kúpu si vopred premyslite a hlavne, čítajte „drobné písmenká“ uvedené pri každej aukcii, teda opis tovaru a podmienky predávajúceho. Vyhnete sa tak zbytočným nedorozumeniam. Čo ale v prípade, ak predávajúci pochybil, vy nie ste spokojní, ale on sa nemá k činu a nechce vrátiť peniaze, ani vymeniť tovar? Práve tu oceníte výhody, ktoré Vám poskytuje pomerne premakaný (och, ako neznášam to slovo) a spoľahlivý systém spotrebiteľskej ochrany na Ebay. Čo to je a ako to využiť, si povieme nabudúce. 

P.S. nabudúce zasa nejaká kozmetická recka na prestriedanie a koncom týždňa príde čo? Giveaway! 

Lučiak
pics: me

5 komentárov:

  1. páči sa mi ako to tu vysvetluješ! aj ked ja uz skusenosti mam, ale kto nema,toho si urcite potesila touto seriou.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. suhlasim s moncou:), mne sa stalo, ze mi predajca z USA napisal, ze ci som slovenia alebo slovak prepublik...pritom tam mas dane a mozes si vybrat staty len z vyberu a tam je len slovakia, ale ved nastastie dosla:)

    www.mysweetstrawberries.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ebay is so fun!
    xx the cookies
    share the feeling
    visit <3
    samecookiesdifferent.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  4. perfektne vysvetlene clanky o nakupovani z ebay. Tiez ho milujeme a mame tuiez svoj system ako nakupovat ale dakejeme za rady ;)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár! Komentáre sú moderované.
And one important message for spammers: your comments will never be published :)