piatok 25. novembra 2011

I Love EBAY alias sprievodca nakupovaním v krajine zázrakov, II.


Minule som vám sľúbila tipy a triky. Budú, ale keďže tento článok pravdepodobne čítajú aj tí z Vás, pre ktorých je ebay zatiaľ španielskou dedinou, vezmeme to pekne od základov. Ak chcete na ebay nakupovať (alebo predávať), musíte sa najskôr zaregistrovať. Čiže, vytvoríte si svoje „konto“, profil, account... Súčasne Vám doporučujem vytvoriť si účet aj na paypal-e. Oba systémy sú totiž úzko prepojené a nakupovanie na ebay je najpohodlnejšie práve prostredníctvom paypal-u. Paypal navyše môžete využiť aj na iné internetové platby, na posielanie peňazí...skrátka, je to vcelku užitočná vec. Konto na ebay si vytvoríte nasledovne:

1. pôjdete na stránku ebay.co.uk (v celej tejto sérii článkov budete pracovať s britským ebay), kliknete na „register“ vľavo hore. Zobrazí sa Vám registračný formulár. Je určený pre bežných, nie „business“ užívateľov. Vyplnenie Vám zaberie cca 5 minút. Následne Vám na e mail prúdu nejaké tie overovacie správy. Postupujte podľa pokynov, utvorte koridor (aha, to je z iného programu :P). Potom by ste podobný proces mali absolvovať aj na stránke paypal.com: v hornej lište kliknete na „Sign up“, otvorí sa Vám stránka „create your Paypal account“, zvolíte domovskú krajinu, jazyk a typ účtu (pravdepodobne personal). 


Opäť sa Vám otvorí registračný formulár, ktorý je potrebné vyplniť. Následne postupujte podľa inštrukcií. Okrem iného sa stretnete s požiadavkou zadať číslo svojej kreditnej karty. Pri platbe cez paypal ho potom nebudete musieť zakaždým zadávať, ale platbu autorizujete len na základe svojich prihlasovacích údajov.  V rámci nastavenia paypal konta môžete (ale nemusíte) zadať aj číslo Vášho bankového účtu. Toto sa zdá ako zbytočnosť, ale mne to dosť helplo v prípade, keď som si nevšimla, že mi skončila platnosť pôvodnej kreditky a chcela som cez paypal previesť nejaké peniaze. Je to teda na Vás. O systéme paypal by sa dalo rozprávať ešte dlho, nechcem však príliš zachádzať do podrobností – mojou ambíciou je venovať sa priamo nakupovaniu na ebay. Všetky potrebné informácie nájdete priamo na stránkach paypal.com ;)

2. OK, predpokladajme teda, že máte založené účty na ebay aj paypal-e a neviete sa dočkať, kedy si konečne vydražíte nejakú super vychytávku, o ktorej tu toľko básnim. Prihlásite sa k svojmu účtu pomocou „Log in“ a kliknite na „My eBay“. 


Akonáhle začnete na ebay úspešne fungovať, práve na tomto mieste nájdete prehľad o všetkých Vašich aktivitách – ktoré aukcie sledujete, na ktoré aukcie ste prihodili, čo ste si kúpili, prípadne predali, komu máte udeliť feedback...nájdete tam napríklad aj takú (nie vždy potešujúcu) informáciu, koľko peňazí ste na aukciách minuli za posledný mesiac. Skrátka, My eBay je taký Váš osobný asistent v tomto navonok neprehľadnom labyrinte. V rámci My eBay je užitočná najmä sekcia Summary, kde sa vo Watch liste zobrazujú všetky aukcie, ktoré aktuálne sledujete (alebo ste sledovali, teda aj už ukončené). Ak si tento zoznam nastavíte podľa dátumu ukončenia, budete presne vidieť, ktoré sledované aukcie končia čoskoro a koľko času Vám zostáva na draženie. Zobrazovanie podľa dátumu ukončenia si nastavíte v pravom hornom rohu Vášho Watch listu (Sort by a zvolíte time left: ending soonest).

Pri každej z položiek Vášho Watch listu máte možnosť využiť niekoľko užitočných funkcií. Kliknutím na "More actions" sa Vám rozprestrie ponuka možných krokov:


Contact seller - môžete kontaktovať predávajúceho prostredníctvom súkromnej správy (kvôli čomu? Aj k tomu sa časom dostaneme)
Save this seller - môžete si vytvoriť zoznam svojich obľúbených predávajúcich.
View similar items - je veľmi užitočná funkcia. Pomocou nej si vyhľadáte podobný tovar (za možno ešte lepšiu cenu) ako je ten, ktorý práve máte vo Watch liste. 
Ad note - umožňuje pridať k aukcii nejakú poznámku.
Ad to list - na ebay máte možnosť vytvoriť si okrem Watch listu aj Wish List, kde môžete pridávať kúsky, ktor sa Vám páčia, ale momentálne musíte ich kúpu odložiť (alebo chcete, aby Vám ich kúpil niekto iný :)

Super funkcia je aj "view seller´s other items" - po kliknutí sa Vám zobrazí zoznam všetkých aktuálnych aukcií predávajúceho, ktorého tovar máte vo Watch Liste. Možno vám padne do oka ešte niečo a ušetríte na poštovnom (väčšina predávajúcich Vám pri kombinovanej kúpe z ich albumu poskytne zľavu).

A teraz Vám prezradím jedno najsamväčšie tajomstvo: základom úspechu na ebay je podľa mňa efektívne vyhľadávanie. Virtuálny priestor a ponuka tovaru sú tu tak rozsiahle, že kým sa prepracujete k vytúženým veciam, budete za PC tráviť hľadaním veky vekúce. Teda, pokiaľ si nezoberiete k srdcu zásady efektívneho vyhľadávania na ebay (ďalej ako ZEVE :), ktoré som počas rokov strávených na ebay ja sama nadobudla a s ktorými sa s Vami (lebo som strašne dobrá, prajná, pomáham zraneným vtáčikom a starenkám prejsť cez cestu...) podelím. Zadarmo! Ale až v ďalšej časti článku, lebo ZEVE, to je naozaj samostatná kapitola. To be continued...

                                                                              Lučiak
pictures: bigcheesebadges.com & me

4 komentáre:

  1. už sa teším na ďalšiu časť :)
    veľmi dobrý nápad na takýto článok :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Super Super Super!!!! Som v napati do dalsieho clanku :)Si zlata ze sa s nami o to podelis :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ahoj, pozerala som si tvoje prispevky a je fajn, ze ma niekto taky velky vseobecny prehlad. Mozno by si mi vedela pomoct. Mam 35 rokov a mam T-ckovu plet s tym ze je v kombinacii so suchou a supinkastou. Vacsina make-upov mi urobi to, ze celo, brada a boky nosa su vyrazne teda pri pohlade na ne je plet vyraznejsie vysusena az supinkasta. Som jesenny typ s pehami (skor tmavsie pehy). Mozno by si mi vedela dat typ na makeup, kt. by sa mi oplatil vyskusat. Dakujem za pomoc. Anka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Anka, ja bz som hlavne prehodnotila basic starostlivost, ak mas supinky, nejaky pripravok ti zrejme nerobi dobre a pokozku nadmerne vysusuje.

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár! Komentáre sú moderované.
And one important message for spammers: your comments will never be published :)