piatok 25. novembra 2011

I Love EBAY alias sprievodca nakupovaním v krajine zázrakov, I.


Milujem ebay. A nie som sama. Je nás veľa, veľmi veľa. Hotová armáda vrúcnych ctiteľov. A ideme si po Vás, vuááááááá! Teda, iba ak budete chcieť, lebo účasť na tomto festivale neskutočných nákupov je dobrovoľná, samozrejme. Predsa len, číslo Vašej kreditky a heslo do paypalu poznáte len Vy ...

Takže, tento článok bude o ebay, to je už jasné. Články o ebay už publikovalo viacero blogeriek, väčšinu z nich som čítala, ale niečo mi v nich chýbalo. Zdali sa mi príliš všeobecné. Ja mám dnes vyššie ambície a chcem Vám sprostredkovať pohľad na ebay plný konkrétnych tipov a mojich skúseností ( v tomto momente plus mínus 4 ročných). Lebo čaro tejto stránky podľa mňa naplno objavíte až vtedy, keď sa tam začnete cítiť „ako doma“. Budete vedieť, kde kopať, ak hľadáte skutočné poklady, aj ktorým temným uličkám sa radšej vyhnúť, pokiaľ nechcete prísť k úrazu. A prečo vlastne? Poviem Vám to po lopate: ak sa dobrovoľne vzdávate možnosti kúpiť skvelé veci za skvelé ceny a kvôli predsudkom dotujete predražené CZ/SK obchody a internetové stránky, je to hlúpe. Dobre, lopatu odložme - je to neekonomické. Keď sa raz odhodláte a zvyknete si na „ebayovské“ (hlavne tie aukciové ceny), nijaký ten darčekový šek na zľavu 10% pri nákupe nad 100 Eur alebo do očí bijúci mega nápis SALE vo výklade obchodu Vás len tak  ľahko nerozhádže. V kľude Vás udrží vedomie, že na ebay to všetko s najväčšou pravdepodobnosťou aj tak kúpite lacnejšie.  A to je super pocit, verte mi. Držte si klobúky, začíname!

BTW, predsudky. Samozrejme, tiež som ich mala. Na začiatku ma nejaký ebay vôbec nezaujímal. Vedela som, že existuje, ale tak nejako intuitívne som sa mu vyhýbala. Pripadalo mi to príliš vzdialené, príliš obrovské a málo bezpečné. A vôbec, pojem aukčný portál vo mne vzbudzoval predstavu internetového bazáru so starým, obnoseným šatstvom a inými haraburdami. Ak som niečo potrebovala, pekne poslušne som naklusala do kamennej predajne. Alebo som sa trochu odviazala a kúpila to cez e shop...

Ako to už v živote býva, na niečo prídete sami a na niečo Vás niekto navedie. Tak to bolo aj v mojom prípade – naviedol ma môj Spolubývajúci (v našej domácnosti má tento pojem veľmi široký význam :)). Keď mi ukázal, čo všetko z ebay má a hlavne za koľko, nechcela som veriť. A začalo mi to vŕtať v hlave. Tak som sa jedného dňa odhodlala a do vyhľadávača naťukala www.ebay.co.uk. A tu sa pristavíme – prečo práve britské ebay: lebo je bližšie, ako to americké. Tým pádom ušetríte na poštovnom (väčšinou). Ďalej, Británia je v EÚ. Keď Vám príde balík z Anglicka, nikto Vás nebude buzerovať kvôli clu a nebudete musieť absolvovať patálie s tým spojené (kto zažil, chápe). A hej, už som párkrát niečo kúpila aj z amerického...väčšinou také drobné veci, ako vzorky a malú kozmetiku. A raz topánky. Ktoré prišli poškodené. U predávajúcej som si vydupala reklamáciu. Čiže zaslať tovar naspäť, aby mi vrátila peniaze. Poštovné do USA za uvedený druh zásielky stálo cez 15 Eur. Topánky som si vydražila za 6 dolárov, spolu s poštovným ma stáli pôvodne 20 (veľmi som ich chcela, no). Čiže, konečná bilancia po celej akcii reklamácia bola pre mňa všetko, len nie priaznivá. Áno, za poškodené topánky som dostala späť peniaze, ale tých cca 15 Eur, ktoré som musela zaplatiť za zaslanie do USA, mi nepreplatil nikto. Iba môj zamestnávateľ pri najbližšej výplate. Blbé, nie?

Pre úplnosť musím dodať, že v rámci Európy máte k dispozícii napríklad aj ebay.at alebo ebay.de. Ak Vám lepšie vyhovuje nemčina, než angličtina, nič Vám nebráni loviť aj v týchto vodách. Počítajte však s tým, že oproti britskej verzii je tu ponuka tovaru podstatne chudobnejšia. A to vo všetkých kategóriách.

Toľko na úvod...ako som spomínala, rada by som Vám predstavila špecifiká nakupovania na ebay naozaj podrobne, preto som sa rozhodla rozdeliť článok do viacerých častí – pravdepodobne troch. Nabudúce si dáme celkom konkrétne tipy a triky, ako z ebay nakupovania vyťažiť maximum. To be continued...:)


Lučiak
picture: bigcheesebadges.com

6 komentárov:

  1. Tak teraz si ma poriadne navnadila! Ja som si totizto z tadial este nikdy nic neobjednala :D Uz sa tesim na pokracovanie !

    OdpovedaťOdstrániť
  2. super! chválim článok, o ebay v tomto ponímaní som teda tuším ešte u nikoho nečítala ... teším sa na ďalšie! U nás doma na ebay fungujeme často, hlavne teda na technické a kozmetické vychytávky. Na oblečenie a topánky zatiaľ odvahu nemáme, ale myslím že to je len otázkou času :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. dakujem dievcata, je to fakt len uvod, v buducom dieli sa podelim o to, co som sa pri "ebayovani" sama naucila a co sa osvedcilo.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Lučiak- uuuuzaaassneeee!!! uz dlhsie som sa chcela spytat na nejakom blogu ci by niekto na tuto temu nenapisal clanok. Tiez som dost skepticka voci takemuto nakupovaniu ale coraz viac ma laka lebo vsetky bloggerky si odtial zadovazuju uzasne vecicky!!!
    Mam uz aj jednu otazku :) Bola som na anglickom ebay a casto tam bolo ze posielaju len do United Kingdom- je mozne, alebo je sanca, ze ked dotycnemu napisem ze som zo Slovenska, EU tak to posle? Dik. Mozno blba question ale tak fakt nemam ziadne skusenosti :-P

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Martina, ano, jasne, mozes to skusit a napisat predavajucemu spravu, ci by bol ochotny poslat tovar na Slovensko. Tiez to tak obcas robim a uspesnost je tak 50 na 50. V buducej catsi clanku sa tomu budem konkretne vednovat ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ach, konečne, ja na eBay nakupujem a predávam veci čo už nechcem už roky, som veľmi prekvapená že v ČR-SR je to tak málo rozšírené.

    whatluciadid.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár! Komentáre sú moderované.
And one important message for spammers: your comments will never be published :)