utorok 26. apríla 2011

WHEN BEAUTY IS AGELESS

Tento post je o nadčasovej kráse. 


Toto je Carmen Dell´Orefice, modelka. Je nádherná. A stará - narodila sa v roku 1931, takže ak počítame správne, je z nej čerstvá osemdesiatnička. Pri pohľade na jej tvár mi napadne jediné - neuveriteľné...
Príbeh Carmen v skratke: v 13tich rokoch si ju v New Yorku, počas cesty na hodinu baletu, všimla manželka fotografa Hermana Landschoffa, ktorý s ňou nafotil prvé "modelkovské" obrázky. Ako 15-ročná získala prvý kontrakt pre Vogue - za 7,50 dolárov na hodinu :) Jedna z legendárnych historiek z tohto obdobia rozpráva o tom, ako jej pri fotení museli šaty sťahovať špendlíkmi a vypchávať vreckovkami, pretože Carmen žila s mamou v chudobe a trpela podvýživou. V roku 1947 sa dostala na svoju prvú Vogue titulku, ako jedna z najmladších modeliek vôbec. Kolotoč spolupráce z najznámejšími fotografmi a fashion magazínmi tej doby sa začal... 

 legendárna titulka Vogue, 1947

Nasledoval život plný vzostupov aj pádov, veľkých lások, aj rozvodov (troch), veľkých peňazí, aj totálnych bankrotov. Jednou z posledných známych kampaní, ktoré Carmen nafotila, bola v roku 2008 pre firmu Rolex.


 Carmen - then and now:






Verím, že Vás tento post inšpiroval. Mňa inšpiroval výlet do Tatier, kde som všade vídavala dvojice, aj celé skupinky starých ľudí. Neboli to žiadne modelky, ani modeli. Niektorí chodili v turistickom výstroji, iní, elegantne upravení, posedávali na kávičke a len tak sa prechádzali... ale všetci mali spoločné jedno: život chcú prežívať, nie dožívať.

pekný týždeň želá
Lučiak

photos: google pictures

5 komentárov:

  1. Inšpiroval :) Krásna bola... Tenučká ako prútik, ale mala krásne črty... Chcela by som takto vyzerať v 80tke :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ta posledna fotka je uzasna! vyrazne farby (oblecenie, ruz!!!), perfektny uces, viditelna radost zo zivota. ziadna dochodcovska sed (aj ked chapem, ze zivotobitie mnohych dochodcov sa s tym jej nemozu porovnavat)
    dufam, ze si na tuto fotografiu, ked budem mat uplne sedive vlasy, spomeniem

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ahojte.Kazda zena - clovek-ma svoju krasu.Nemoze byt kazdy ako prutik,.Mna urcite vietor neodfukne.Nie som prerastena tukom ale to sadielko trochu mam a potrebujem ho k zivotu,zvlast ked je tuha zima.To co cloveka robi krasnym je vnutro cloveka,a to,ci sa clovek vie prijat taky aky je.Moja hlava je sediva.Vobec mi to nevadi.Casto sa citim ako mlada slecna a to je dolezite.A sediny nebolia.Hura.:)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár! Komentáre sú moderované.
And one important message for spammers: your comments will never be published :)