sobota 19. apríla 2014

Izrael v mojej kúpelni: Roots a Guy De On

kozmetiku venoval e shop guydeon.cz


Boli ste niekedy v Izraeli? Ja ešte nie, ale chystám sa :) Mám tam rodinu, takže raz... Keď sa bavíme o kozmetike, asi každému v spojitosti s Izraelom napadne kozmetika z Mŕtveho mora. Minerály z neho sú legendárne vďaka svojim pozitívnym účinkom (nie len) na pokožku. Využívajú ich rôzne značky, mnohé z nich sú u nás dostupné a keďže mám s nimi v zásade pozitívne skúsenosti, súhlasila som s ponukou zrecenzovať kozmetiku z e shopu guydeon.cz - s touto značkou som zatiaľ nemala žiadnu skúsenosť. 

Vybrala som si hydratačnú vlasovú masku Roots s kokosovým mliekom a olejom (a samozrejme s minerálmi z Mŕtveho mora) a v zásielke som dostala aj niekoľko vzoriek pleťovej a telovej kozmetiky Guy De On. Na masku som bola veľmi zvedavá a tešila som sa - možno si spomínate, ako som tu viac krát ospevovala masku inej značky, tiež s minerálmi z Mŕtveho mora, ktorú považujem za jednu z najlepších, aké som vôbec vyskúšala. Bohužiaľ, maska Roots ju nie len že neprekonala, ale naopak, pre moje vlasy sa ukázala ako nevyhovujúca :(

Výrobca odporúča masku ako výživu a regeneráciu hlavne pre suché vlasy, dokonca má vraj preventívne účinky proti lupinám. Má sa aplikovať na umyté vlasy po celej dĺžke, aj na korienky. To je pre mňa trochu nezvyk, ale ok, držala som sa návodu. Po dobe pôsobenia 10 minút je masku potrebné zmyť a potom upraviť bežným spôsobom. Vlasy by mali byť "lesklé, pružné, zdravo pôsobiace, s ľahkou kokosovou vôňou, ľahko sa rozčesávajúce."

Maska mi "nesadla" už pri aplikácii - chová sa zvláštne. Je pomerne hustá, ale po nanesení na vlasy sa do nich doslova "vpije". Po vlasoch nekĺže, akoby ju do seba kompletne vcucli, máte pocit, že ste jej nenaniesli dostatočné množstvo. Po uplynutí doby pôsobenia som pri zmývaní mala pocit, že vlasy sú stále akési "mastné", nedostatočne umyté. Keď som ich po pobyte v uteráku rozčesala a začala fénovať, ostala som nepríjene prekvapená. Vlasy ostali obalené vrstvičkou, ktorá nepochybne prispieva k ich ľahkej upraviteľnosti, ale neprospieva ich vzhľadu :( Boli veľmi pramienkovité, matné, neuveriteľne dlho sa sušili a ako som ich prehrabávala prstami, ostávala na nich "vosková" vrstvička. Celkový vzhľad po vysušení by som prirovnala k vzhľadu zle umytých, polomastných vlasov :( Ani po kokosovej vôni nezostalo stopy, ale to by mi vadilo najmenej... Pri druhom pokuse som skúsila masku naniesť len do polovice dĺžok a vynechať hornú časť vlasov, no zbytočne - situácia sa opakovala. 


Keď sa pozriem na zloženie, už to chápem... silikóny, parabény všetkého druhu a ešte aj parafín. Samozrejme aj prírodné zložky, bohužiaľ, veľa pozitívneho na mojich vlasoch nemali šancu predviesť. 


Premýšľam, na aké vlasy by maska asi tak mohla byť vhodná. Možno na mimoriadne hrubé a porézne, kučeravé, také, aké majú často práve Izraelčanky alebo ženy s iným exotickým pôvodom. O tomto type vlasov mi kedysi rozprával môj kaderník, ktorý mal možnosť ich strihať a česať. Vraj je to kadernícka skúsenosť na celý život :) 


Zo vzoriek som vyskúšala dva kusy - pleťovú masku  a telové mlieko. Najlepší dojem na mňa urobilo práve ono - perfektne sa vstrebáva, príjemne a jemne vonia a pokožka je po ňom zamatová a veľmi vláčna. Zloženie ma tiež potešilo - zložky prevažne prírodného pôvodu a žiadne parabény. Pleťová maska je klasicky čierna - základom je klasicky bahno z Mŕtveho mora, obohatené o kvalitné rastlinné a esenciálne oleje, opäť bez zbytočnej syntetiky. Na obale je upozornenie, že v prípade citlivej pleti je vhodné dobu pôsobenia skrátiť len na jednu minútu - poslúchla som a urobila som dobre. Táto maska má totiž pomerne silne sťahujúce účinky, takže by som ju doporučila hlavne mastnej pleti, eventuelne len na T zónu. Trochu ťažšie sa zmýva, drobné čiastožky v nej pôsobia zároveň ako peeling. Žiaden špeciálny efekt som po umytí nezaznamenala. 

Aby som to zhrnula, z tejto odskúšanej trojky by som určite brala telové mlieko, maska sa mi zdá pre moju pleť zbytočná a vlasovú masku po prvom ani druhom odskúšaní nemôžem doporučiť. Každopádne ďakujem e shopu za možnosť vyskúšať niečo nové.

Máte s touto kometikou skúsenosť? Stalo sa Vám niečo podobné s inou vlasovou maskou? 

Lučiak
foto:ja


6 komentárov:

  1. No tak to je tedy směs nechutností :/ A to že přírodnější..hmmm . Jinak super recenze, nechápu proč dávají k recenzi takto špatný produkt, co čekají ?? Ovace za kelímek k ničemu? Díky za skvělý článek, myslím, že hodně holkám ušetříš peníze.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jani, produkt som si mohla vybrat... nemyslim, ze nutne cakaju nejake ovacie. Proste som vyskusala a nesadlo.

      Odstrániť
  2. to bude tým parafínom.
    ja som si párkrát namáčala vlasy vo vani, kde som mala naliaty Oilatum Emmolient na svoju suchú pokožku... dlhšie som nevedela prísť na to, prečo mám vlasy také ako popisuješ- akoby zle umyté, polomastné, vlhké... až neskôr som si uvedomila, že sakra, veď ja si namáčam vlasy do parafínu. a vlasy boli také napriek tomu, že som si ich umyla šampónom a osprchovala v čistej vode.
    inak s touto kozmetikou nemám skúsenosť, len s kawarom a som spokojná

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ano, ked som zbadala ten parafin v zlozeni, bolo mi to jasne. Ako tak sledujem zlozenia vyrobkov, od pouzivania parafinu v kozmetike sa uz vacsinou upusta, najcastejsie sa najde v kremoch na ruky, nohy, niektorych lacnych telovych mliekach... ani si nespominam, kedy som ho naposledy videla vo vlasovej kozmetike.

      Odstrániť
  3. Škoda, ja mám rada "cudzokrajné" exotické produkty.. Mne by z toho zloženia zliezla asi aj koža z hlavy..

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár! Komentáre sú moderované.
And one important message for spammers: your comments will never be published :)