piatok 10. októbra 2014

Chuchvalcová sezóna je tu!

zdroj: ehow.com

Hurá, hurá, tak ako každý rok, je tu moja obľúbená chuchvalcová sezóna. Ak máte dlhé a husté vlasy, je vysoko pravdepodobné, že sa "tešíte" tiež. Nie že by sa nezamotávali priebežne počas celého roka, ale neviem ako u Vás, no u mňa sa chuchvalcom mimoriadne darí, akonáhle začnem nosiť rôzne šály, pashminy a bundy a kabáty. To sú potom doslova každodenné chuchvalcové žne. 

Najlepšie sa im darí vzadu na temene hlavy. Logické - jednak tam dochádza k najväčšiemu treniu a povedzme si úprimne, je to oblasť, ktorú máme pri česaní najviac "na háku". Za tie roky, čo sa s týmto problémom potýkam, som síce nevynašla žiaden geniálny spôsob, ako chuchvalce úplne zrušiť, ale pozorovaním a skúšaním som si zostavila taký vlastný manuál, ako ich aspoň čiastočne eliminovať. Je to pár jednoduchých (niekedy otravných) pravidiel. Nemyslím si, že sú objavné a verím, že ste na mnohé z nich dávno prišli samé, ale len tak, pre istotu, keby niekto náhodou nevedel :) Tak teda, ak sa Vám neustále zamotávajú vlasy a tvoria sa Vám chuchvalce...

1. Dajte sa ostrihať. Na dĺžku maximálne po plecia, ideálne úplne na krátko. Problem solved. OK, rozumiem, nič som nepovedala, tak môžeme prejsť rovno na bod č.2

2. Prečesávajte. Toto je tá najviac otravná časť, ale funguje to. Takže nie len ráno, ale priebežne počas dňa. Ideálny počet prečesaní neexistuje, ale u mňa funguje takých 5 prečesaní za deň. Čo?! 


Otravuje ma to a niekedy aj zabudnem, ale je fakt, že keď dám tých 5, je to podstatne, podstatne lepšie. Keď som doma, používam Tangle Teezer, inak mám so sebou takou prenosnú kefu, ktorá zaberie minimum miesta. Keď už si dáte tú námahu a prečešete sa aspoň 5 krát, robte to poriadne a dajte si záležať, aby ste prečesali všetky vlasy, nie len to, čo vidíte vpredu, keď pozeráte do zrkadla. Jo a ešte niečo - vždy si vlasy dôkladne prečešte aj pred umývaním. 

3. Suché, zničené vlasy sa zamotávajú radšej, ako zdravé, dobre hydratované vlasy. 

4. Prvé ranné rozčesanie je vždy najhoršie, takže si pri ňom pomáham na to učenou kozmetikou - najradšej mám ľahké, nezaťažujúce spreje. Nájsť taký je vcelku umenie, musíte len skúšať, čo Vám sadne. Zlá správa: úplná väčšina tých, ktoré nájdete v drogérii, je podľa mňa dosť nanič. Áno, vlasy ľahšie rozčešete, ale neskutočne ich zaťažia a po pár hodinách, v špeciálnych prípadoch aj okamžite, budú vyzerať spľasnuto a rýchlo sa zmastia. 

5. Riešením je samozrejme aj zopnúť vlasy do copu alebo zapliesť do chvosta. Ale osobne mám najradšej vlasy voľne rozpustené, vrcholom mojej vlasovej kreativity je buď spomínaný konský chvost alebo natočiť vlasy na horúce natáčky. Zaujímavé, že takto natočené vlasy sa potom zamotávajú o niečo menej.

6. Oveľa menej sa zamotávajú aj vlasy vyžehlené, ale žehlím ich tak tri krát do roka, takže na toto sa nespolieham.

7. Neviem ako Vašim, ale mojim vlasom je úplne jedno, či som po umytí použila kondicionér alebo nie - toto má samozrejme vplyv na ľahšiu rozčesateľnosť bezprostredne po umytí, ale na tvorbu chuchvalcov a zamotávanie u mňa vôbec. 

zdroj: thesartorialist.com

8. Nezastrkávajte si vlasy pod šály a goliere. Áno, vyzerá to strašne štýlovo, ale pre vlasy je to masaker. Nie len, že sa Vám budú robiť chuchvalce, ale mechanickým trením sa budú v zvýšenej miere lámať a štiepiť.

9. Ak sa už chuchvalce vytvorili, rozčesávame s citom, zásadne zospodu (teda najprv rozmotáme chuchvalec a až potom prečesávame vlasy zhora nadol) a ideálne redším hrebeňom, prípadne to najhoršie rozmotáme najprv prstami.

10. Úplná topka je kombinácia retiazky, zamotanej do chuchvalca. Aj to sa mi už stalo. A to tak, že neostávalo iné, len to najhoršie vystrihnúť a zbytok potom rozčesať. Dorástli...

To je zhruba všetko, na čo som dlhoročným empirickým výskumom prišla. Úbohé, viem. V konečnom dôsledku by sme to mohli zhrnúť do "ostrihať alebo česať do bezvedomia"...

Preto ak máte nejaké skvelé vlastné vychytávky, nebuďte skúpe a podeľte sa. Možno práve tá Vaša nám zmení život! Lúčim sa s heslom SMRŤ CHUCHVALCOM!  

Lučiak

7 komentárov:

  1. Ja mám s tým problém aj v lete, mám síce ťažké a rovné ale husté vlasy a jednoducho pri krku majú sklon k "dredom" :) Nepomáhalo nič, ale oekdy mám tangle Teezer a denne sa 2x rozčešem, je to už ok :) Ale po umytí je ten dred zasa tam :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. A já jsem se jednou nechala fakt ostříhat kvůli chuchvalcům, neměla jsem na to nervy... Od té doby, co používám Tangle teezer, mám pokoj. Ještě mi pomáhá kondicionér ve spreji.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Nastastie s ,,chuchvalce" neriesim. Mam rada svoje vlasy...

    Kaviareň u mačky

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Moje vlasy veľa hustoty nepobrali, ale chuchvalce sa mi robia tiež. Ja som jedna z tých čo to riešia vrkočom :D proste ráno poriadne rozčešem, vyčešem do konského chvosta a zapletiem. Teraz, keď už je chladnejšie, mám problém aj s elektrizovaním, čiže vlasy v cope alebo v drdole musia byť, inak to proste nejde :D

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár! Komentáre sú moderované.
And one important message for spammers: your comments will never be published :)