streda, 29. januára 2014

Zabijeme módne magazíny?

zdroj: whiskyprajer.com

Pamätáte sa, kedy ste si naposledy kúpili nejaký módny magazín? Taký ten klasický, veľký, s kopou obrázkov a reklám na kriedovom papieri... Ja si to pamätám presne - keď som naposledy išla vlakom smerom KE-BA a späť. A predtým rovnako. A to som si kedysi kupovala tieto časopisy na kvantá, každý mesiac poctivo minimálne tri druhy. Doma sa mi to kopilo a celkom to aj išlo do peňazí... lenže potom som začala fungovať v blogosfére. A po nejakej dobe som si uvedomila, že ma ani len trochu neláka míňať peniaze na spomínané položky. Máte to rovnako? Myslím, že je nás veľa a armáda rastie. 

Odkedy získavam informácie o kozmetike prevažne z kozmetických blogov, z časopisov sa prakticky nemám čo nové dozvedieť. Mám pocit, že kozmetické rubriky v nich zaspali dobu a stále sa zubami nechtami držia roky nezmeneného konceptu - pár článkov na témy, ktoré sa opakujú stále dookola, k tomu niekoľko stránok s výberom produktov, ktoré je potrebné spropagovať a bodka. Pred letom sa môžete spoľahnúť, že si prečítate o krémoch na opaľovanie, po zime o anticelulitídových prípravkoch. Články kozmetických redaktoriek sa takmer výlučne obmedzujú na suchý  výpočet produktov, namiesto osobných skúseností si prečítate popis výrobcu a PR materiál, ktorý redakcii poskytol zadávateľ. Sem-tam sa niekde objaví článok, kde sa nejaké "ženy z ľudu" zverujú so svojimi dojmami z testovania nového produktu...a potom si v hornom rohu stránky všimnete drobné písmenká "špeciálny PR projekt" alebo "platená inzercia" :) 

Ďalšia vec - v zahraničí je úplne bežné, že kozmetické editorialy pripravujú časopisy v spolupráci s kozmetickými blogerkami. Okrem pár lastovičiek, ktoré sa objavili v českých verziách časopisov, môžete mi niekto menovať slovenský módny/lifestyle magazín pre ženy, ktorý by aspoň raz spravil niečo podobné? Podľa mňa nemôžete, som si takmer 100% istá, že k ničomu takému nedošlo (ak by náhodou áno, určite by sme o tom vedeli, veď kto by sa takým niečím nepochválil). Pritom si dovolím tvrdiť, že mnohé z kozmetických blogeriek majú k tejto téme fundovane čo povedať, minimálne na takej, ak nie vyššej úrovni, ako to dokážu kozmetické redaktorky časopisov. 

Ak sa nemýlim, predaný náklad týchto časopisov posledné roky kontinuálne klesá. Jediný argument, ktorý som na margo tejto skutočnosti zachytila, bol: "lebo kríza". Iste, kríza môže od istej doby za všetko... 

Čo si o tom myslíte Vy? Kupujete si módne časopisy? 
Lučiak


47 komentárov:

  1. Clanok ako sity na mieru! Tiez som este donedavna citala tieto casopisy kazdy mesiac. Ale prisla som na to, ze casopis ma aj 60 stran a ja ho precitam za dve hodiny. Preco? Lebo je plny reklam. Clankov je pramalo. Predtym mi vyhovovalo, ze sa aspon dostanem k vzorkam kremov a parfumov. To je uz najnovsie uzky profil. Radsej tarotoce karty a hlupe katalogy predajcov obuvi, alebo kozmetickych skraslovacich centier v Bratislave. Vsetci predsa zijeme v Bratislave, alebo ju mame na skok. A presne tak, produkt, ktory je davno na blogoch, sa v modnom mesacniku objavi ako novinka.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no, tie vzroky ako "darceky zdarma", to je tiez kapitolka sama o sebe :) Alebo diare. Kto by nechcel diar, kde polovicu stran tvoria reklamy?

      Odstrániť
    2. Ale Luci, co by sme si nekupili dve hodinky citania za takmer 3 E, to sa oplati! Inak, zistila som, ze tie panske su omnoho zaujimavejsie, s lepsimi clankami, vynechas hole baby a mas citania az az, o zaujimavych miestach na zemi, zaujimavych osobnostiach atd, reklam o dost menej.

      Odstrániť
    3. to je pravda, otec si kupuje tie panske a napriklad v takom Esquire som si sem tam aj daco precitala.

      Odstrániť
  2. ty provokatérka :)) som zvedavá či dostaneš ponuku...jaj, ale jasne že nie to bol úmysel článku :o) dobrééé

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no jasne, zajtra otvorim mailovu schranku a bude tam 5 ponuk, to vis ze jo :)

      Odstrániť
    2. Aaaanoooooo! Zaloz si vlastny mesacnik Lucia!!!

      Odstrániť
    3. Julka, maj so mnou sucit peboha :D

      Odstrániť
    4. možno od Baječná žena tam niečo bude :o)))

      ale k téme, k ženským magazínom sa dostanem ak som niekde v hoteli, majú ich tam pol roka staré čísla k dispozícii. U kaderníčky, má tam rok staré čísla a jediná výnimka je, keď idem na dovolenku (na rozptýlenie od tej prózy, čo mám v kufri:) si kúpim niečo "aktuálne" a kupujem podľa milej tváre na titulke, nie názvu.

      Odstrániť
  3. teraz si mi presne trafila temu...uz dlho bojkotujem proti zenskym magazinom,ktore su nic ine len platena reklama a vypovedna hodnota je o nicom...este aj tie clanky su suche,vymyslene,nerealne a uplne povrchne.radsej si kupim krem na paty ako zensky magazin...prave kvoli tymto casopisom som stastna,ze som objavila vase uzasne blogy,ktore mozno nie su stylisticky a gramaticky tip top, (teraz citujem vyjadrenie nejakej novinarky,ktora vedie mensiu vojnu s blogosferou) ale dozviem sa z nich viac ako blbe PR dristy. a neviem pre koho su tieto skvosty urcene ale pre beznu slovensku zenu mimo bratislavy, ktora ma aspon trosku rozumu urcite nie. aj ked nepopieram,ze niektore z magazinovskych manierov sa objavuju na blogoch, stale sa to spozna, pretoze je to strasne okate :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ja kupujem,resp. mam uz predplateny cesky Instyle a je pravda ako pises, ze sa to tak trochu stale dokola toci, no tento casopis sa mi paci zo vsetkych asi najviac (som totiz zavislak,kedysi som si kupovala fakt aj 3 mesacne a bola som decko ochotne/sproste nechat aj posledne vreckove v tychto nezmysloch, teraz som to pretransformovala aspon na casopisy o vareni a tak maju aj uzitok, kedze mam uz rodinu a varim 90% kazdy mesiac z nich), lebo stale mam pocit ze ostatne su plne reklamy a okrem toho aj mudrosti do zivota, ktore mam pocit ze zo zien robia len stetky (pardon za vyraz). a to hlavne slovenske casopisy sa pokusaju za kazdu cenu hrat na velky svet a pritom sme stale vo vsetkom tak trochu "sedlaci" a porovnat sa uz len s ceskymi nema ani zmysel.. viem ze tak trochu ale spolupracovali s blogermi,ale v inej teme - vareni, no to tiez bola kapitola sama o sebe, kde spolupracu par z nich dokonca olutovalo. nuz.. kym casopisy nepochopia ze kto ich vo vacsine cita - my obycajne zeny, s PRIEMERNYM platom, tak postupne zaniknu, pokial nezmenia svoj koncept, lebo internet je hned tu a teraz a zatial vo vacsine zadarmo, plny tipov dostupnych. a nehovoriac o tom, ze aku sumu si za casopis pytaju(no viem ze z niecoho musia zit). verim len, ze aj u nas sa blogy dostanu pomaly viac do popredia (ako v cechach) a konecne sa zacne pisat o realnej kozmetike,mode a ludoch okolo nas co ju tvoria..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ano, spolupracu s food blogermi som zachytila, dokonca nieco som videla aj nieco s SK fashion blogermi, aj ked myslela som si o tom svoje, pretoze oslovili takych, ktori z mojho pohladu prilis inspirativni nie su, resp., moja predstava o kvalitnom blogu je trochu ina... ale dobre, vdaka aj za to malo. No kozmeticke blogerky z mne neznamych dovodov ignoruju uplne, ak neratam take mikro steky, aky som mala raz v jednom magazine - nejake tri vety...
      Fakt to nie je o tom, ze by som sa silou mocou chcela pretrcat v nejakom casopise a rozdavat mudre rady, len male zamyslenie nad tym, ako podivne to u nas funguje.

      Odstrániť
    2. nuz, co sa tyka foodblogov - bolo to super,vidiet cloveka ktoreho zatial tak "internetovo" povazujem uz za svojho priatela (kedze tiez mam tento typ blogu a svojim sposobom medzi sebou dost komunikujeme) ako ho odprezentuju,co to o nom napisu, co ma rad a podobne. fashion blogy v casopisoch a celkovo "fashion" co sa prezentuje v nasich casopisoch je jedine to, co nosit ziadna z nas nebude a ani brat si z toho inspiraciu, pretoze sa prezentuje uz tak extravagantna a uletena moda, ze je to ako ked si porovnas obraz s krajinkou a picasa, cize na picasa kukas ako na velke "umenie" ale aj tak tam h.... vidis. a o tom je aj zaujem o fashion blogy - len tie ktore su tak trochu "mimo". no a zrejme na vas-kozmeticke blogerky zjavne nemaju :D podla mna by bolo velmi zaujimave si precitat aj o vas, vase tipy na licenie, nazory, ako ste sa vyvijali v "tvorbe" a celkovo pohlad na krasu od zeny "z ulice" (v najlepsom zmysle slova! :) )...verim ze to raz tak bude. inac priprav sa na to, ze v cechach si uz od redaktoriek blogeri zlizli prvu kritiku, ze im kafrete do roboty, takze ak sa toto prevali, tak budes predsalen v nejakom casaku :D no mozno to pomoze a otvoria sa im v tom ich vymyslenom dokonalom svete na kopci nad nami - normalnymi ludmi, oci. :)

      Odstrániť
    3. hej, tu aferku v CR som letmo zachytila :) Co sa tyka ostatneho, som skepticka, obcas sa zamyslam, ci zodpovedne osobby vobec o existencii SK beauty blogov nieco tusia :)

      Odstrániť
    4. no to si pis ze tusia, ale povedala by som ze sa vas fakt boja. vies, modu ludia nosia kazdy podla seba, no dajme tomu ze ty ako beauty blogger testujes kozmetiku, ktoru oni velakrat vychvalia kvoli reklame do neba a ty ukazes co sa "sajrajt" to v skutocnosti je. co sa tyka licenia,tak ste viacere na profi urovni,tym ako sa s licenim dokazete vyhrat. a celkovo mate az prilis vela skusenosti na to aby ste mohli byt len zeny, o ktorych napisu clanok na ktory sa zabudne, lebo ludia si vas na nete vyhladaju a pokial uvidia aky mate pohlad na vec - skutocny tak sa budu riadit vami a nie radami ovplyvnenymi reklamou. ste proste nieco ako kritici produktov ktore oni prezentuju a myslim ze to ich odradza a tak celkovo, mozno to chce fakt len cas a uvidime aj vas na strankach.. lebo blogy sa do povedomia dostavaju len posledne dva roky co sa nasich casakov tyka.

      Odstrániť
  5. Mam presne rovnaky nazor... ale u nas je to vzdy najhorsie. Chytila sa zatial len lacna ale sirokospektralna reklama na blogoch..to masove rozposielanie mi uz ide paradne na nervy... Firmy zneuzivaju blogovu sferu ako sa len da a najhorsie je ze im to vsetci zeru ...nehovorim ze uplne vsetko je zle, ale nad niektorymi ponukami na spolupracu a podmienkami mi az rozum zastavuje a hovorim si, to je uz vrchol drzosti..stale nas beru ako "lacnu pomocnu silu" a nie ako seberovnych partnerov ... pritom polka, mozno aj viac tych PR manazeriek a redaktoriek vyzera v reale tak, ze si clovek povie " ta ani netusi co je make-up" , ale dorazili im do redakcie promo produkty, tak preco neopisat par viet z promo letacika a neprilozit jednu putavu veticku z redaktorskeho vrecka...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. toto uz je tema, ktoru som tentokrat chcela radsej nechat tak, lebo tych clankov o blogerskej spolupraci bolo v poslednej odbe tolko, z emi uz lezu krkom. Ale asi sa to neda nespomenut, samozrejme to spolu suvisi.
      Mna v tejto suvislosti mimoriadne vytocila jedna ponuka, ktoru som dostala minuly tyzden, podmienky take, ze som len dvihala obocie...sama budem zvedava, kto sa toho chyti, ono ponuke honoraru v zavere asi kazdy neodola :)

      Odstrániť
    2. Marry Missy (aj Lučiak) u vás som si všimla,že nejdete s "dobou" a neberiete každý produkt na recenziu ako väčšina slovenských blogeriek. minulý týždeň mi bolo až na grc,ked som tam videla nemenovaný krém tuším že na oči,a tento týždeň vedie novinka od Garnieru...už som zopár krát klikla,že zastaviť sledovanie a musím ich preriediť ešte viac.A vrcholom (aspon pre mna) je,že ak niektorá dostane niečo na testovanie,to potom predá...
      Luci,prepáč za spam :D

      Odstrániť
    3. o tu ponuku som dostala aj ja a tiež som zvedavá u koho sa to potom všetko objaví :) o spoluprácach ako takých sa už ale asi netreba veľmi vzrušovať, nemá to zmysel, kto chce si úroveň udrží aj bez spoluprác aj so spoluprácami. A tiež už mi články o spoluprácach trošku lezú na nervy, aj keď na strane druhej tu existuje trošku pokrytectvo, pretože všetci sa tvária že im na tom nezáleží ale stále má k tomu čo kto povedať a potvrdilo sa mi to vtedy, keď som si premenovala záložku Kontakt na Partneri a to ste mali vidieť ako "radikálne" stúpla sledovanosť tejto záložky :)
      a k časopisom: tiež už veľmi nekupujem, skôr iba na cestovanie za jeden, alebo si skôr kúpim Geo, Profit, čo mi dá do života trošku viac. Ale ak ženský časopis tak, klasický Žena a Život alebo Marianne. Tieto mi ešte ako tak vyhovujú, aj keď ich kúpim iba raz za čas.

      Minulý rok som bola na stretnutí, kde sa prezentovala jedna japonská značka, ktorá plánuje možno prísť do EU, bola tam so mnou aj jedna pani redaktora zo ženského časopisu a ostala som veľmi prekvapená ako mi hustila všetky PR naučené vetičky k produktom, ktoré mali v časopise a presviedčala ma aké sú skvelé. Zhodou okolností sme sa asi v dvoch trafili, ktoré som otestované aj mala a to už sa jej asi potom moje názory asi nepáčili :) Po tom stretnutí som si o ženských časopisoch utvrdila svoje a info v nich beriem s veľmi veľkou rezervou.

      Doma reklamy v časopisoch a TV (teda na nete, lebo TV nemáme) skúmame dosť podrobne aj z hľadiska kamery, fotiek, produktov a celkového marketingu a čím ďalej tým viac chápem vyhlásenie manžela "že dobrý produkt reklamu nepotrebuje, predá sa sám" Asi tak :) A tým nemyslím klasickú inzerciu ale PR články.

      Odstrániť
    4. a teda zenske casopisy sa zabiju same, ak trosku nezmenia koncept, vplyv blogovania na finalny nakup produktu je, ale nemyslim si ze az tak markantny. To len my blogerky zijeme v moc rýpavom kozmetickom svete, normálne ženy málokedy takto nakupjú, to je realita :)

      Odstrániť
    5. jasne, ja to tiez tak vidim, ze blogosfera je taky velmi specificky svet sam o sebe. "Bezne" zakaznicky niekedy totalne slepo veria reklame, stretavam sa s tym dnes a denne, co im ukazu a povedia v reklame, je pre ne doveryhodne, nadsene kupuju, potom su vlemi sklamane, ak produkt nefunguje.

      Odstrániť
    6. ta ponuka prisla aj nam a ten zaver s financnym ohodnotenim ma fakt doslova pobavil..:D a pocet clankov co vyzadovali este viac...na toto kto sa chyti, tak tomu blahozelam :D .. aj ja som zaregistrovala velke halo vsade na tuto temu a väcsinou sa k tomu nevyjadrujem..naco.. kazdy utoci len na blogerky, aj medzisebou navzajom a pritom hlavny problem je celkom inde..prave v tych firmach a magazinoch .. na tych vyssich miestach...presne ako pise Luciak, inde to funguje u nas nie a to je skoda.. ..a pokrytectvo...je vzdy a vsade..a hlavne ked zaruci sledovanost...to su ludia schopni si protirecit v jednej vete v rekordnom pocte... a dalsia vec je, ze kontroverzne temy ludia doslova vyhladavaju ..suhlasim s Monikou, ze sa da uroven udrzat so spolupracami aj bez :) , ale ked to pre tie firmy ide lahsou cestou ..naco by sa snazili tou pre nich tazsou a oslovovali nas s ponukami do magazinou a i. Ci chceme, ci nie.. navzajom sa blogy a ich reakcie na spoluprace do urcitej mieri ovplyvnuju..

      Odstrániť
    7. ako to financne ohodnotenie vitam, ze konecne niekto k tomu pristupuje aj inak, ako stylom "dostanes produkt zadarmo, tak bud rada a chval!". Takze bolo by to super, keby s tym neboli spojene tie ostatne veci, co ma nandvihli zo stolicky, v uvodzovkach :)

      Odstrániť
  6. Mamka obcas kupovala, ale odkedy ma svoj vlastny pocitac, tak uz nie :D Boli to sice len tie take lacne casopisy typu Novy Cas pre zeny, ale ked sa tak spatne obzriem - ak si denne precitam to, co mam vo feede, tak je tam toho ovela viac, ovela podrobnejsie a najma sirsi zaber. A zadarmo. Co sa tyka reklamy, ocividne sponzorovane clanky (ked vidim, ze to je druhy ci treti s takym istym produktom za tyzden) ani neotvaram.
    Tlacene casopisy maju dost velku nevyhodu v tom, ze aj ked su tyzdenniky a pisali by o novinkach, pre bloggerov to su uz old news..
    Inak, co som si vsimla vyssie v diskusii - ze nejaka redaktorka sa ohana tym ze bloggeri nemaju dobru gramatiku, stylistiku etc - nech sa pozrie do vlastnych radov, obcas ma az skrucalo pri pohlade na tie chyby (a pritom je to ich praca!).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak mne by ani tak nevadilo, ze na strankach pisu ako o novinkach o veciach, ktore su vonku na trhu uz dva mesiace, keby o nich pisali na zaklade vlastnej skusenosti a nie suche blaboly z PR letaku...

      Odstrániť
  7. Kedy som si naposledy kúpila módny magazín ti viem povedať úplne presne. Bol to júl 2010 a pred jeho kúpou, som mala tiež niekoľko ročnú prestávku v ich kupovaní :) Ten z roku 2010 som si kúpila pred letnou dovolenkou, aby som si mala čo čítať na pláži. Bola som z neho taká sklamaná, že som ho nevyhodila a nechala som si ho ako takú výstrahu, keby ma náhodou napadlo znovu utratiť peniaze za takú somarinu! Už niekoľko rokov hľadám inšpieráciu nielen na blogoch ale na webe všeobecne. Kozmetiku, módu, ale aj recepty, nápady na bytový design, jednoducho všetko... Dnes by som tlačený módny magazín nechcela ani keby mi ho dávali zadarmo!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. je to bohuzial skoda penazi. Jedine, co by este mohli priniest, by boli zaujimave autorske rozhovory s ludmi, ktori za to stoja...ale zas, ked si vezmeme, kto je podla prieskumov hlavna cielova skupina, neviem, ci prave ju take nieco zaujima...to fakt asi viac tie primitivne clanky na temu ako uspokojit chlapa, ako prezit romanik v praci, ako si ziju luxusne prostitutky a podobne.

      Odstrániť
  8. este ma napadla jedna vec...naco by o vas chceli casopisy pisat? ved mate viac citatelov nez ine blogy dokopy a mozno aj mnohe casopisy :D ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. a tak to by som si zasa nikdy netrufala tvrdit... to si nemyslim.
      Proste vonku to uplne v pohode fungovat moze, u nas je to problem. Skoda.

      Odstrániť
    2. nuz...uvedom si ze teba cita uz teraz "len" 500 ludi bez reklamy a nejakeho zverejnovania.

      Odstrániť
    3. hej, ale to je uplne nic v porovnani s inymi blogmi :) Ak ma niekto 1000+ v ramci CR/SK, myslim, ze tam uz sa da hovorit o vacsom uspechu a to samozrejme nespominam zahranicne blogy s 10 a viac tisic citatelmi, to uz je seriozna hybna sila :)

      Odstrániť
    4. ale aj ine blogy maju tych citatelov dost a cisla rastu, je to malo??? za 4 roky si zaujala 500 ludi-celu dedinu(pre porovnanie)! a to len svojim nazorom na danu temu. je to uzasne. proste ste silna konkurencia a chodiaca pravda o produktoch.

      Odstrániť
  9. to je pekne prirovnanie, ze cela dedina :)
    a este krajsie ze chodiaca pravda :) Asi sa zacnem tak predstavovat :D

    OdpovedaťOdstrániť
  10. JOY jsem přestala kupovat, když místo líčení začali stříhat, obkreslovat a nalepovat. A když jsem zjistila, že v časopisech hledám jen ty šminky, naházela jsem si do Bloglovinu asi devadesát kosmetických blogů a jsem spokojená:-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. JOY som tiez kedysi kupovala :) A s tym postupom si to presne vystihla :)

      Odstrániť
  11. Lucka, chválim výber článku, prečítala som ho behom chvíľky aj so všetkými komentármi.:) Kupovanie "katalógových" časopisov, ako ich ja nazývam, som obmedzila na minimum. Občas som si niektorý kúpila (do vlaku), počas pubertálnych čias som ich hltala, ale teraz už nie, pretože som spozorovala, že "kvalita" týchto časopisov rapídne klesla, nejako nám "chudnú" a systematicky zdražujú. Ak by bola aspoň tá reklama v nich nápaditá, ale témy sa naozaj opakujú, samoopaľovacie prípravky, erotické pomôcky... No ja neviem.. A navyše, eseje maturantov o globálnom otepľovaní sú podľa mňa častokrát lepšie napísané.:)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. dakujem :) Pockat, eroticke pomocky? To fakt? Myslis v Eve tie zakazane strany?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aktuálne už aj mimo nich.:) Občasne, napr. v článkoch typu "Fialové vychytávky" a tam nejaký ten produkt vyobrazený.:)

      Odstrániť
  13. Módne časopisy si kupujem, ale len občasne, nikdy som si ich nekupovala nejako pravidelne, zdali sa mi na to totiž trochu drahé. V poslednom čase sa mi však ale zdá, že ich kvalita sa výrazne zhoršila, je tam kopec fotiek a reklám a textu k danej téme je čím ďalej tým menej, naviac moje obľúbené články o kozmetike sú v celom časopise väčšinou na dvoch - troch proste zopár stranách, zvyšok tvoria opäť len fotky produktov, ale nič sa o nich nedozviete. Pomaly začínam uvažovať, že si ich prestanem kupovať úplne alebo len tak raz ročne. Ich cena sa naviac každý rokom zvyšuje a zdá sa mi, že už aj ubudol počet vzoriek.

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Taky uz jsem si nic dlouho nekoupila, akorat to prolistuju a pak odlozim, ze nekdy... Ale je to nuda a stejne nic nakonec neprectu, vyhozeny penize

    OdpovedaťOdstrániť
  15. kedysi si mamina kupovala Evu, ale po nejakej dobe sa stal z casopisu len kopa farebneho papiera, ktory bol plny reklam.. ja som si obcasne nejaky casspis kupila, ale len ak tam mali nejaky predmet, co sa mi pacil..napr. diar.. inak su to uz roky, co som kupila casopis..a uprimne uz je vela internetovych casopisov a nemusi sa mi to ani povalovat doma.. raz som spravila taky prieskum a spocitala som strany reklam a clanky a reklam bolo viac.. dokonca ani tie clanky tam nemali nic zaujimave..

    Inak s tou podporou blogeriek pre casopisy je dobry napad.. bolo by to nieco nove, lebo ide im to dole vodou.. :) este su aj strasne predrazene.. to si radsej kupim ruz :DDD

    Viva la Vida Dorota

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Ja som vlastne nikdy nekupovala časopisy tohto typu, lebo mi to prišlo ako zbytočné vyhadzovanie peňazí. Všetky novinky pritom nájdem na internete relatívne zadarmo. A čo sa týka tých kozmetických článkov.. tiež ma nebavilo to omielanie typu čo s vráskami, striami, celulitídou... keby tam boli aspoň dáke praktické rady, ale všetky slová boli na môj vkus vnucujúce. Čo sa týka tej vyššie zmieňovanej spolupráce... tiež mi prišla ponuka, samozrejme som ju neprijala, lebo už len vzhľadom k môjmu voľnému času je to neprijateľné. Ale uvidíme, kto sa nechal nalákať na ten honorár :-)))

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Musím říct, že to cítím stejně jako Ty, vlastně jakmile jsem začala blogovat, tak jsem si silně uvědomila, že mi časopisy nemají co nabídnout, protože tam žádné rady nenajdu, jen nenápadně sponzorované tipy na drahou kosmetiku a jak píšeš ani to pořádně není in - opravdu jakoby časopisy zamrzly. Ale občas si je kupuju, nečtu je, ale prohlížím si fotky a obrázky :-D....většinou si je kupuju právě, když jedu vlakem, nebo vím, že budu čekat u doktora v čekárně :-)). Jo kde jsou ty doby, kdy jsem za ně utrácela tolik peněz a když kouknu do své knihovny, tak ty staré ročníky mých oblíbených časopisů měly úplně jinou úroveň, byly inspirativní, mělo to myšlenku, teď je to jen narvané reklamami a plky, člověk tam nenajde pořádně ani tipy na líčení nic - osobně vše potřebné najdu právě na blozích nebo na you tube :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Ja som si ich vlastne nikdy nekupovala. Blogosfera mi uplne staci. Moja svagrinka si nejake kupuje, ked ich precita, mi ich posunie, obcas si precitam zaujimavejesie clanky ale modu a trendy v nich velmi nesledujem. Nie som typ, ktory by sa podobnymi vecami riadil. A vlastne nemam cas na listovanie casopisov :D

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Ešte úplne dávno som odoberala Evu, boli tam vždy aj nejaké vzorky a tak, potom, ako tam dali tie zakázané strany, som to odoberať prestala, a kupovala som Miau, tam boli celkom fajn články. Ani neviem, či ten časopis ešte existuje. Dva-tri roky som odoberala aj Elle, ale aj ten časopis už podla mna ide dolu vodou, nejaká vzorka len výnimočne, prípadne vzorka kávy, čo si pamätám, to bolo úplne mimo. Naozaj tieto časopisy som pôvodne kupovala kvôli móde, ale posledné roky zaspali dobu. Nič prevratné sa v nich človek nedozvie, trendy, ktoré hlásajú, už niekedy vidno aj na ulici, nič inšpiratívne.... O kozmetike už ani nehovorím. Všetko je to asi o peniazoch a o propagácii...... Polka časopisu je tvorená reklamami, PR-článkami, ... škoda, takto už nečítam nič, po autobusoch surfujem na nete...

    OdpovedaťOdstrániť
  20. A v poslednej dobe mi dosť vadí, ak píšu o nejakom trende, a sú tam konkrétne obrázky oblečenia, šprkov od nejakých dizajnérov, a sú tam uvedené tie vysoké ceny, koľko to stojí...už ma ani tie obrázky potom pozerať nebaví, ked vidím, kolko to stojí...

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár! Komentáre sú moderované.
And one important message for spammers: your comments will never be published :)