streda 5. januára 2011

Príbeh nevinnosti...

Vône Thieryho Muglera patria v parfumovom svete k najkontroverznejším. Väčšinu z nich si po otestovaní zaradíte do kategórie "WOW" alebo "OMG", prípadne rovno "WTF" :) Do ktorého tábora patríte vy? Ja sa troma končatinami držím v tej prvej - kvôli Angelovi a jeho špeciálnym edíciám a mojej láske Innocent... A jednou nohou pomyselne stojím v tábore druhom - pretože Aliena a jeho odnože neznesiem vo svojej blízkosti, a  poslednej novinke Womanity síce tlieskam za originalitu, ale vyšpliechať na seba čo i len 50 ml flakón tejto vône by som prirovnala k absolvovaniu púti do Fatimy. Kolenačky...
Keď v roku 1992 vyšiel na trh legendárny Angel, mala som dvanásť rokov. Približne o dva roky neskôr som si po prvýkrát privoňala... a zaradila poriadnu spiatočku. Môj teenagerský nosík skrátka kapituloval. Anjela som vzala na milosť až oveľa, oveľa neskôr, v čase, keď sa môj voňavý vkus ustálil na intenzívnych, sladkých vôňach, ktoré vyčnievajú z davu. Presne tak, ako ja :) Nejde len o ego - meriam 180 cm :)

Potom sa pomaly blížili moje osemnáste narodeniny a s našimi sme navštívili parfumériu. Pani predavačka (asi najlepšia, s akou som doteraz mala v parfumérii tú česť... V parfumérii SCHWARZ pracuje dodnes) mi ponúkla čerstvú novinku - vôňu Innocent. Nastriekala mi ju na zápästie a poslala ma trošku sa prejsť :) Tak sme sa teda prešli a po pol hodine neustáleho privoniavania a vdychovania toho nádherného elixíru som vedela, že ju CHCEM. A aj som ju dostala. Moja mama, milovníčka trpkých, citrusových a jemných kvetinových vôní, krútila znechutene nosom...Ja som bola v extáze!
Innocent je klasifikovaný ako orientálno-vanilková kompozícia. Presné zloženie si môžete vyhľadať, ale pre mňa je táto vôňa predovšetkým teplým objatím medu, harmančeku a mandlí. Jeden z najkrajších zimných zážitkov je ponoriť svoju tvár do Innocentom poprášeného goliera vlneného svetra, zatvoriť oči a vnímať krásu ním prevoňaných vlasov... Tvorcom tejto jedinečnej kompozície je Laurent Bruyere, ktorí stojí napríklad aj za vôňami Amor Amor od Cacharel, niekoľkými  hitmi od Escady, Incanto a Incanto Dream od Ferragama a dokonca aj za Alienom (ok, každý máme občas zlý deň :).



Innocent so mnou prežil aj presun na internát do Bratislavy, kde mal dva roky čestné miesto na starej erárnej poličke... A potom som sa ho presýtila. Zapadol v záplave nových voňavých lákadiel. Na dlhý čas...

Mugler medzitým nezaháľal a doplnil sériu Innocent niekoľkými samostatnými edíciami - ako prvý sa na trhu objavil Innocent Secret, pripravený opäť Laurentom Bruyere v spolupráci s firmou Victorias Secret. Ide o koncentráciu EDT a kedže jeden flakón vlastním aj úspešne používam, dovolím si tvrdiť, že oproti pôvodnému Innocent je rozdiel naozaj hlavne v koncentrácii použitých zložiek. Innocent Secret je decentnejší a logicky má aj slabšiu výdrž. V lete 2006 ponúkol Mugler aj letnú verziu - Innocent Summer Flash, ktorý sa, ako už u letničiek býva zvykom, vyznačuje hlavne výrazným aldehydovým začiatkom a celkovo slabšou intenzitou vône. 

Rok 2007 priniesol Innocent v úplne inom prevedení - vo verzii Innocent Illusion. Oficiálne zloženie sľubuje aromaticko-citrusovú vôňu s prímesou čiernych ríbezlí a bergamotu, čo napovedá, že typická delikátnosť a teplo pôvodného Innocent je ta tam a namiesto nej máme do činenia s pikantnejšou, vibrujúcou vôňou. A je to tak. Pre mňa je Innocent Illusion vôňa-chameleón. Na pokožke sa počas doby trvania zmení aspoň trikrát, pričom zakaždým máte pocit, že ste sa prestriekali úplne inou vôňou. Začiatok - to sú aldehydy, citrusy a bergamot, následne sa vôňa rozvinie do ovocno kvetinovej kompozície a celkom na záver sa vám pripomenie závan klasického Innocentu. Ale len zľahka, z diaľky...

Chvíľu som s touto vôňou koketovala, fascinovaná jej premenlivosťou. No nakoniec som sa rozhodla neinvestovať do nej, lebo po opakovanom trpezlivom testovaní som zistila, že citrusy, bergamot  a závan ľalie  v nej na môj nos pôsobia priveľmi nemilosrdne :)

Zatiaľ poslednou edíciou je Innocent Rock, na trhu od roku 2008. Okrem toho, že má naozaj sexy vizuál, je verná svojmu názvu - Rock je provokatívna, pikantne-korenistá, drzá. Mieša sa v tu ruža s ovocím a to všetko výdatne posypané dávkou čerstvo namletého korenia rovno z mlynčeka :) Ak by bola špeciálna nálada, siahla by som po nej, ale na kúpu celého flakónu to nestačí. Pri dennom nosení by ma obťažovala (a viem si predstaviť, že nie len mňa).


Jednotkou pre mňa zostáva pôvodná verzia vo verzii EDP, keď mám chuť ponoriť sa do nej intenzívnejšie a jemnejšia Innocent Secret, keď si chcem len zľahka pripomenúť, ktorejže to vôni patrí vzácne prvenstvo v mojom parfumovom živote.
Pekný a voňavý január vám všetkým želá Lučiak.

foto v článku: www.fragnatica.com

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý komentár! Komentáre sú moderované.
And one important message for spammers: your comments will never be published :)