streda 6. februára 2013

Testujeme: Jason Pure Natural Deodorant Stick


Sú na svete otázky, na ktoré človek hľadá odpoveď celý život. Také tie, že "aký je zmysel môjho života?" (to už mám), "existujú mimozemšťania?" (ešte som na vážkach), "kedy konečne dosiahnem vnútorný pokoj?" (keď budem po smrti, of course)... A tak ďalej. K mojej zbierke celoživotných otázok patrí aj "existuje skutočne účinný a spoľahlivý deodorant bez hliníka a ostatných chemických svinstiev?" Definitívnu odpoveď som zatiaľ nenašla, ale činím sa a skúšam. Naposledy tento Pure Natural Deodorant Stick od Jason. Ak nepoznáte Jason, je to americká (už pomerne dlho existujúca) firma, ktorá preferuje prírodné zložky a šetrnejšie zloženie produktov. Jo a netestuje na zvieratách. U nás sa zatiaľ nepredáva, takže logicky som si tento kúsok musela zadovážiť "vonku" - konkrétne v rámci jedného nákupu na feelunique. Bol to nákup čisto impulzívny, jednoducho som chcela ešte niečo prihodiť do košíka, tak som zobrala tento deodorant a ešte jeden šampón, o ktorom bude na blogu reč neskôr. 


Deodoranty (respektíve antiperspiranty, lebo tie v podstate štandardne používam najviac) mám najradšej v spreji (a videli ste už niekedy bio antiperspirant v rozprašovači? Muehehe, dobrý vtip), na druhom mieste sú tieto tuhé a úplne najneradšej mám guličky. Čo najneradšej, ja ich neznášam! Preto skutočne nechápem, prečo som si svojho času kúpila toto... No nič. Poďme späť k predmetu dnešnej recenzie. Takže máme tu jeden tuhý deodorant bez hliníkových solí a bez akejkoľvek parfumácie. A je teda celkom kus, to Vám poviem. Má až 71 gramov. Absolútne nijako nevonia, ale na obale sľubuje "all day odor protection". No určite! To chcem vidieť, prírodný deodorant, ktorý zabráni tomu najhoršiemu po celý deň! Možno, keby som po aplikácii zotrvala v umelom spánku... Povedzme si pravdu, žiadna celodenná odórová protekcia sa po ňom nekoná. Ale! On normálne bráni poteniu! Čo celkom nechápem, ako, keďže oficiálne to antiperspirant nie je a zo skúsenosti prírodné deodoranty poteniu brániť nedokážu, a už vôbec nie tak dlho, ako tento! Nanesiem si ho, asi tak minútku je mierne lepkavý (ale nič hrozné) a potom zaschne a vytvorí na pokožke akúsi vrstvu, ktorá pot reguluje. No a s tým pachom je to takto... u mňa "odor protection" trvá cca 4 hodiny, potom musím naniesť ďalšiu vrstvu. Čo mi ale nerobí zásadný problém, skrátka si ho pribalím do kabelky a hotovo. Určite by som sa naňho nespoliehala pri maratónskom behu, ale na bežné (aj pracovné dni) je to v pohode. Pre poriadok ešte detaily zloženia:


Kúpite ho tu

čo Vy na to? 

Lučiak
foto:ja

6 komentárov:

  1. Je to boj s veternnymi mlynmi... Pokial je clovej v spolocnosti, praci je to dost velky problem, nedavno som citala u jednej blogerky, ze si vyraba dezodorant sama a ze je ucinny. Nie je to sice najpraktickejsie, pretoze to ma podobu kremu, ale aspon si je clovek 100% isty, co v nom je :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ...nuž, s antiperspirantmi je to v biokozmetike väčšinou takto: kvalitná biokozmetika sa z princípu nesnaží potláčať to, čo je pre telo normálne - perspirovať/potiť sa je normálne a nutné! Mimochodom, počuli ste o prípadoch napichaného botulotoxínu do podpazušia (metóda zabraňujúca poteniu)? Niektoré zdroje uvádzajú, že u osôb, ktoré podstúpili tento zákrok vzniklo následne nadmerné potenie na tvári, dlaniach... žiadna výhra! Hm, žeby sa telo prirodzene bránilo? Tým samozrejme nepropagujeme "prirodzený zápach" :-)Preto existujú bio deodoranty, ktoré pôsobia napr. protibakteriálne - kde nie sú baktérie rozkladajúce pot, tam nie je zápach. A niektoré aj krásne voňajú esenciálnymi olejmi. Jeden poznáme...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ano, to s tou eliminaciou potenia napriklad v podpazusi a naslednym zvysenym potenim na inych castiach tela mozem potvrdit, pred rokmi som vyskusala pripravok Driclor a v podpazusi som sa po nom nepotila vobec, zato som sa neskutocne potila na tvari a chrbate.

      Odstrániť
  3. ja mám nejak zafixované, že deodoranty voňajú a antiperspiranty nemusia, lebo bránia poteniu. toto je rozhodne zaujímavý výrobok. skúšala som nivea deodorant bez Al-solí a pri prvom zápočte som sa za seba hanbila, ako smrdím z toho "stresového potu". viac som ho nepoužila

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ten Nivea deo bez solí je úplne k ničomu, tiež som s ním mala podobnú skúsenosť, potom som mu dala ešte jednu šancu, nechytal sa, tak skončil v koši.

      Odstrániť
  4. Mám podobný deodorant (akorát váží něco přes sto gramů, takže to vidím tak na dva roky používání) a jsem s ním maximálně spokojená! Nemůžu říct, že bych se úplně přestala potit (hodně se hýbu), ale nesmrdím a na prádle se mi nedělají skvrny od potu. Prostě bájo.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár! Komentáre sú moderované.
And one important message for spammers: your comments will never be published :)